Dissabte 31 els alumnes de 5è del Taula estaran al Mercat ecològic amb els seus projectes d’emprenedoria
informació de la web de l’Ajuntament
Alumnes de cinquè curs de l’escola “Taula Rodona” de Sant Quirze del Vallès instal·laran les seves parades i vendran els productes que han elaborat, al Mercat Ecològic del Vallès que estarà obert dissabte vinent, 31 de maig, a la Rambla Lluís Companys. És l’“examen final” del projecte de cultura emprenedora que han tirant endavant durant el curs escolar que és a punt d’acabar.
Els nois i noies han creat tres cooperatives escolars (Xupi-xulis, Mini-taula i Tot-tap). Són empreses simulades que han funcionat com faria qualsevol empresa real a l’hora de crear un producte, produir-lo i finalment comercialitzar-lo. En aquest cas, els alumnes han elaborat artesanalment una gamma de productes amb materials reciclables i ecològics: imans per la nevera, elements confeccionats amb suro, objectes de bijuteria i regal…
Durant l’aprenentatge, els participants realitzen totes les passes que ha de fer qualsevol empresa, inclosos els tràmits administratius. Fa uns dier, els alumnes van anar a la Rambla Lluís Companys per entrevistar-se, in situ, amb la Policia local per cursar la sol·licitud d’ocupació de via pública, de cara a instal·lar-se en el Mercat Ecològic. En aquesta mateixa visita, van aprendre que les parades de mercats ambulants han de tenir visible l’autorització per vendre i que, com qualsevol comerç, els preus han d’estar retolats.
El foment de la cultura emprenedora a les escoles permet acostar la relació entre el sistema educatiu i el productiu i promociona un seguit d’habilitats no tan sols útils per als futurs projectes professionals i vitals dels alumnes, sinó també per millorar els resultats acadèmics actuals. A més, els estudiants tenen una millor formació sobre el que es trobaran a la “vida real”, després de l’escola.
Entre les aptituds que s’intenten promoure en aquests projectes hi ha l’observació i l’exploració; la iniciativa i la creativitat; la responsabilitat; la capacitat de prendre decisions i assumir riscs; la flexibilitat i la perseverança; la recera i l’aprofitament de recursos, com la informació i les tecnologies; la cooperació i la solidaritat; el coneixement i el respecte de l’entorn; i el treball col·laboratiu i en equip.
Per crear i gestionar una cooperativa escolar, l’alumnat té el suport de la comunitat educativa, els tècnics municipals de Promoció Econòmica i Educació i altres agents socials del municipi. El projecte de cultura emprenedora ha estat ideat i coordinat per la Diputació de Barcelona.