Les cooperatives del Taula segueixen treballant de valent

Informació de la web de l’Ajuntament.

Una representació dels alumnes del CEIP Taula Rodona i una de les tutores s’han trobat a la Rambla Lluís Companys amb un sergent de la Policia Local, per sol·licitar el permís d’ocupació de via pública per vendre els productes que han elaborat en el marc del projecte de cultura emprenedora a l’escola.

Els portaveus de cadascuna de les tres cooperatives han explicat al sargent de policia en què consisteix el projecte de cultura emprenedora a l’escola i li han presentat una instància sol·licitant poder muntar tres parades, el dissabte 31 de maig, al Mercat Ecològic del Vallès, a la rambla Lluis Companys, per vendre la gamma de productes que han produït, de forma totalment artesanal, amb materials reciclables i ecològics durant els darrers mesos. L’agent els ha mostrat el lloc on podran ubicar les parades un cop hagi efectuat el seu informe favorable i els ha recordat que el dia del mercat han de tenir visible l’autorització, així com els preus dels productes que comercialitzaran.

La promoció de la cultura emprenedora esdevé cabdal en el context d’una societat del coneixement, perquè augmenta la relació entre el sistema educatiu i el productiu, incrementa la qualitat del treball, afavoreix la millora dels resultats educatius i promou l’adquisició d’un conjunt de capacitats, habilitats i valors útils, que capaciten les persones en l’impuls dels seus projectes professionals i vitals.

La finalitat és treballar el foment de la cultura emprenedora en el cicle superior de l’educació primària, per desenvolupar els valors, hàbits i capacitats claus vinculades a l’emprenedoria:

  • L’observació i l’exploració.
  • La iniciativa i creativitat.
  • La responsabilitat.
  • La pressa de decisions i assumpció de risc.
  • La flexibilitat i la perseverança.
  • La recerca i aprofitament de recursos, com la informació i les tecnologies.
  • La cooperació i solidaritat.
  • El coneixement i respecte de l’entorn.
  • El treball col·laboratiu i el treball en equip.

Durant un curs escolar, l’alumnat crea i gestiona una cooperativa escolar amb el recolzament de la comunitat educativa, els tècnics municipals de Promoció Econòmica i Educació i altres agents socials del municipi.

El projecte de Cultura Emprenedora ha estat ideat, impulsat i coordinat per la Diputació de Barcelona.

20140515-182853.jpg

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

A %d bloguers els agrada això: