Archive | 17 Mai 2013

Respostes a l’aprovació de la llei Wert

Som Escola

Somescola.cat s’oposa plenament al projecte de llei (LOMCE) que aquest matí ha aprovat el consell de ministres espanyol en considerar-la una proposta que ataca en tres vessants bàsics el sistema educatiu català: redueix profundament l’autogovern català en matèria d’ensenyament, homogeneïtza els continguts acadèmics a tot l’Estat per igual sense tenir en compte la diversitat territorial i esquerda el model d’immersió lingüística que des de fa més de 30 anys s’aplica amb èxit a Catalunya. Així, Somescola.cat ha afirmat que la insubmissió a la llei serà indispensable en un futur per mantenir el model d’ensenyament català i d’immersió lingüística que democràticament ha aprovat el Parlament de Catalunya.

Amb la LOMCE, el Govern espanyol vol obligar també la Generalitat no només a aplicar una legislació que no comparteix en absolut el Parlament de Catalunya, sinó que, a més a més, li vol imposar les despeses de destruir el propi sistema educatiu català basat en la immersió lingüística. Per Somescola.cat, la llei, elaborada de forma autoritària i impositiva, és doncs la culminació d’un procés constant de vulneració de les competències del Parlament de Catalunya que ens transporta a l’època predemocràtica.

En aquest sentit, la plataforma, que aplega les principals entitats dels país en l’àmbit educatiu, ha instat tots els centres docents a visualitzar amb cartells “Per un país de tots, l’escola en català”, la seva oposició a la LOMCE i ha anunciat que es reunirà properament per analitzar el nou escenari després de l’aprovació del projecte de la LOMCE

Somescola

FAPAC

La FaPaC, com a membre del Marc Unitari de la Comunitat Educativa (MUCE) de Catalunya, us animem a totes les AMPA a participar en les concentracions que hem convocat avuidivendres, 17 de maig, a les 19.00 hores a les seus del PP de diverses localitats de Catalunya.

La Comunitat Educativa, conjuntament amb altres plataformes i moviments, volem mostrar el nostre rebuig contundent a la LOMCE que el Consell de Ministres del Govern del Partit Popular aprova aquest mateix divendres. És el moment de ser més contundents que mai i fer visible públicament la nostra oposició a la llei Wert amb aquestes concentracions pacífiques.

Aquesta reforma educativa és del tot innecessària, del tot aliena a criteris científics, tramitada sense consens d’esquenes a la comunitat educativa. Vol imposar-se des d’una majoria absoluta cada cop més deslegitimada, la qual cosa fa pensar que s’està mirant més l’interès del partit que l’interès de la societat.

Hem de dir NO. Hem de continuar defensant el model d’escola pública en català i sense retallades.

1a Cursa Salut i Escola a Sabadell Nord

taularunners

El CAP Nord de Sabadell, amb el suport de l’Ajuntament de Sabadell i les associacions de veïns de la zona nord, organitza per al proper 1 de juny de 2013 a les 10 h. del matí la I Cursa Salut i Escola Sabadell Nord, que es farà al bosc de Can Deu en un recorregut degudament senyalitzat.

Es tracta d’una cursa popular, participativa i no competitiva amb l’objectiu de fomentar l’activitat física i l’alimentació saludable entre els infants, els adolescents i les seves famílies.

Les persones participants que acabin la prova tindran dret a fruita i beguda.

La distància a recórrer per a la mainada més petita serà de 800 m. Per a la resta de participants serà de 3 km, aproximadament. Tot i així, tothom es pot apuntar a la cursa que desitgi.

La sortida i l’arribada del recorregut seran a la zona recreativa del bosc de Can…

View original post 211 more words

31 maig últim dia per presentar sol·licituds d’ajuda a l’escolaritat i al menjador escolar pel pròxim curs

Us adjuntem el formulari de sol·licitud d’ajuts de suport a l’escolaritat i menjador escolar per al proper curs.

Les famílies podran sol·licitar l’ajut de menjador, l’ajut de sortides i material escolar i/o l’ajut de llibres escolars en un mateix formulari.

Podran optar a aquests ajuts qualsevol família amb infants de 3 a 16 anys que durant el curs 2013/2014 estiguin cursant el segon cicle d’educació infantil, primària o secundària obligatòria i que estiguin empadronats al municipi.

La concessió de l’ajut estarà sotmesa al nivell d’ingressos de la unitat familiar i a la seva situació sociofamiliar, segons els barems establerts a les bases específiques d’aquests ajuts. Els barems contemplen aspectes econòmics i socials que caldrà acreditar documentalment en el moment de formalitzar la sol·licitud.

Període de presentació de sol·licituds: del 20 al 31 de maig, ambdós inclosos.

Cal presentar les sol·licituds amb la documentació adjunta a:

Oficina d’Atenció Ciutadana de Sant Quirze del Vallès
Telèfon: 937216800
Ubicació: Plaça de la Vila, 1
Horari: De dilluns a divendres de 8.30h a 20 h.

Oficina d’Atenció Ciutadana de Les Fonts de Sant Quirze – Torre Julià
Telèfon: 937840136
Ubicació: Passeig dels Ferrocarrils s/n
Horari: Dimecres de 17h a 20h i divendres de 9 a 14h.

No s’agafarà cap sol·licitud fora de termini.

Sol·licitud ajut suport escolaritat i menjador escolar PDF

licitud Ajut suport escolaritat i menjador escolar[1]